poniedziałek, 8 lutego 2010

"ułatwiacze" porządków ciąg dalszy...

Dziś jeszcze pozostanę w temacie "dzieciowym" i podzielę się resztą moich sposobów na porządek w pokoju dziewczynek. Moje córki - istoty bardzo wszechstronne,twórcze, mające tysiąc pomysłów na minutę a co za tym idzie pozostawiające po sobie różności wszelakie, wszędzie!!! Nie kończąc jednej zabawy, właśnie wpadają na następną, a do tej pierwszej koniecznie muszą wrócić za chwilkę, przy czym z chwilki robi się godzinka lub dwie a zabawki znajdują się wszędzie. Dla ułatwienia pracy sobie i wyuczenia w Pannach moich nawyku odkładania rzeczy po sobie powzięłam pewne kroki. Kroki te to poza naukami wychowawczymi, różnego rodzaju pomocniki, pudła, organizery do których aż chce się poukładać to i owo po zakończonej zabawie.Moje dziecięcia drogie bardzo lubią prace plastyczne co wiązało się z niebotyczną ilością kredek, pisaków, kartek, kolorowanek, wycinanek - jak to ogarnąć??? Tworząc "małe biuro" i był to strzał w dziesiątkę. Drewniane segregatory na ścianie, reling z pojemnikami na "pisadła", stolik, krzesełka i dziecięce biuro gotowe. Proste a jak ułatwia utrzymanie porządku.

Kolejny etap - misiaki-przytulaki, których ilości do spania czasem zabierały miejsce samym śpiącym.Wymyśliłam ochraniacz na ścianę z kieszonkami na maskotki, pełni także rolę ochrony przed zimnem ściany. Zdał egzamin celująco.
Dodatkowo dla ozdoby literki z imieniem na ścianie i kącik sypialniany zadowoli nawet najbardziej wybredne dzieciaki, moje na pewno.


Dopełnieniem "ułatwiaczy" są wszelakie pudła na klocki, garnuszki i zabawki różne.
Teraz to już można jakoś ogarnąć.
Wiadomo z wiekiem "dzieciowych" trzeba będzie ten system udoskonalać, mam nadzieję, że sprostam.



3 komentarze:

  1. Super pomysły do pokoju dziecięcego!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, piękny pokoik,my właśnie jesteśmy na etapie urządzani pokoiku córeczki i w związku z tym mam pytanko, gdzie zostały zakupione te segregatorki na ścianę i reling z pojemniczkami? Bardzo prosze o odp
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Justka,

    segregatowy kupione w IKEA, były ze sklejki, pomalowane na biało, relingi i pojemniczki również z IKEA, niestety pojemników juz nie ma w sprzedazy, sa inne.
    Pozdarwiam.

    Lutajka.

    OdpowiedzUsuń